اندر راننده های طماع !

نمی دونم اسمشو چی باس بذارم . اما این اگه دزدی نیست پس چیه ؟ راننده هایی که به حقشون قانع نیستند و تو روز روشن بیشتر از حد معمول کرایه میگیرن !

یه بار سوار تاکسی شده بودم . بعد اون مسیر ، پولش 800 تومان می شد . اما راننده از خانومه 1000 برداشت . می خواستم چیزی بگم . اما وقتی خود زنه چیزی نگفت . من هم سکوت کردم . بعد یه نفر دیگه سوار شد . و این دفعه پول این مسیر 600 تومان می شد . اما از مردِ ، 1000 برداشت . همه ش منتظر بودم بقیه شو بده ! اما دیدم نوچ ! .. و این جا بود که دیگه سکوت نکردم و به راننده گفتم کرایه ی این مسیر 600 تومانه . چرا شما از این آقا 1000 تومان گرفتید . و از اون یکی خانوم هم کرایه ی 800 تومان رو ، 1000 برداشتید ! ... گفتم : چرا به خاطر دویست تومان خودتون رو مدیون مردم می کنید . و باز هم گفتم و گفتم تا بالاخره راننده بقیه ی کرایه ی اون آقا و همچنین یه آقای دیگه که از اون هم 1000 برداشته بود رو داد . و یه خانومی هم بغل دست من نشسته بود . و وقتی اعتراض منو دید این هم به جانبداری از من پرداخت ! و اعتراض کرد !!

و گاهی اوقات که تو جامعه به مسائل این چنینی برخورد می کنم و پشت بندش اعتراض ! پیش خودم میگم : فکر می کنی کی هستی ؟! یک مصلح اجتماعی ؟ یک پیغام آور ؟ یا شاید هم یک دیوانه ؟! آره یک دیوانه ! وقتی که مردم جامعه ت این بی عدالتی ها و دزدی ها رو می بینند و هیچی نمیگن و فقط نگاه می کنند !!

/ 5 نظر / 68 بازدید
امیرحسین

امروز داشتم قیمت خودروها رو میدیدم، کاهش قیمتها برام جالب بود. بعد رفتم سراغ ایستگاه های مترو که قراره احداث بشه. هیچکس نپرسیده که چرا توسعه مترو در تهران و سایر شهرهای بزرگ ایران تا این اندازه طولانی شده. شانس این رو داشتم که از شبکه مترو و تاکسی توکیو استفاده کنم. همه جای شهر مترو هست. عملا ماشین بردن مگر برای کارهای خیلی خاص مثل مهمانی های خانوادگی و حمل بارهای حجیم کار بیهوده و بسیار پرهزینه ایه! تاکسی هم روالش کاملا مشخصه، همه مجهز به تاکسی متر هستن و ایستگاه دارن. و البته هزینه تاکسی بسیاااااار گرون هست! تو ایران ما تاکسی متر اومد ولی عملا کار نمی کنه. مسافرکش کار تاکسی رو بدون هیچ قانونی انجام میده. دو شرکت معظم خودروسازی تا دلشون میخواد ماشین میفروشن و ترافیک ایجاد میکنن، در حالیکه پروژه های مترو به کندی پیش میره. دارم کم کم به این فکر میکنم که کندی پیشرفت مترو اصلا اتفاقی نیست، سود تو تولید خودرو هست. در نهایت بایستی قانون باشه. اگر بی نهایت مصلح اجتماعی هم باشن، بدون قانون و نظارت صحیح عملا بی فایده خواهد بود.

امیرحسین

و اینکه به نظرم اوج بی احترامی به آدم وقتیه که میگن زوج و فرد و طرح ترافیک میذاریم. من برای ماشینی که خریدم پول پرداخت کردم، اما عملا حق استفاده از اون رو در نیمی از هفته ندارم. میتونم داشته باشم، اما برای اون هم بایستی هزینه پرداخت کنم! توکیو 20 خط مترو داره(نقشه متروش رو ببینی واقعا لذت میبری). دولت یارانه قابل توجهی میده واسه خطوط اصلی مترو، چندین خط خصوصی هم هست که به صورت کمربندی شهر رو احاطه کردن و ارزش یارانه دولت رو وقتی سوار یکی از این خطوط خصوصی بشی خوب میفهمی. شبکه ریلی گسترده، چه شهری و چه بین شهری، راه حل همه کشورهای توسعه یافته برای حمل و نقل بوده. راه حل ما برای مساله حمل و نقل دو تا شرکت خودروسازیه که واقعا مایه تاسف هستن.

nobody

ميدوني احساس ميكنم چشمهاي بينايي داريد...اين يعني ميتونيد جامعه شناس خوبي باشي ولي چه جالب كه تو اين پست جواب اون يكي پستم رو داديد!! بله ما مردم " حق مدار" نيستيم حق هم از علم مياد..از وجدان و روحي آرام مياد..شما اشاره ميكني به 1000 تومن خوب وقتي ميبينه ميليارد ميليارد پول نفت برميدارند كسي ككش هم نمگزه ..يا مثلا من برا ي وام واسه پروژم جونم دراومد اخرم ندادنم...اما طرف دوروغكي برا خريد تجهيزات گرفته!!..خوب انتظار داريد چطور باشه... بزاريد اخر قصه بگم...يا انقدر ميبيني و اشك ميريزي و آخر تموووم ميشيد و خسته!! يا ي روز شما هم مثل همون مردم جسمي متحرك اما منفعل..

sheyda

مرسی از گزارشت[چشمک]

بابك

واپسگرا يعني چه از خودت هيچي ننوشتي پروفايلتو ديدم خوب مطلب نوشتي هاااااا